3 simple nøgler vil gøre dine gæster Stick

Bruger du en masse tid og energi bejle til potentielle nye kunder, i håb om at pumpe op din bundlinje? Hvis så, du sandsynligvis mangler en uudnyttet kilde til salg der findes højre inde i din virksomhed – er der sandhed i den sætning, at din kundeliste er dit mest værdifulde aktiv.
Der er en guldgrube af muligheder for at gøre lettere salget og skabe en loyal følgende af kunder, der vil vende tilbage igen og igen ved hjælp af din eksisterende kundebase vokser dit salg. Men når jeg spørger små virksomhedsejere hvilke tiltag de tager for at holde kontakten med aktuelle kunder, svaret er normalt “vi ikke.”
Hvordan slår du en bunke af støvede fakturaer og salg kvitteringer til profit generatorer til din virksomhed? Hvordan kan du skabe loyale kunder, der vil vende tilbage igen og igen for at øge din small business bundlinje? Der er tre taster til at skabe kundeloyalitet.
1. ved hvem de er
Har du? Udarbejde og vedligeholde en liste over dine kunder. Spore deres vaner. Overvåge din liste, så du ved, hvornår de gør forretninger med dig anderledes. Derefter spørge hvorfor.
2. ved hvad de er værd
Jeg overhørte en bemærkning forleden. Det var, “Oh, denne dame. Jeg opmærksomme knap nok på hende. Hun kommer i to gange om ugen, men kun tilbringer omkring fem dollars. Sikke et spild af min tid.” Har du haft den samme tanke om nogen af dine kunder? Før du afvise den kunde, der kun bruger fem dollars, tage et kig på hendes langsigtede værdi. Hvor ofte hun købe over tid? Hvor mange mennesker hun refererer til dig, der har de samme udgifter vaner? En $5 kunde kan virkelig være værd over $50.000 på lang sigt og bør behandles som en dronning.
3. tage Action
Dine gæster er travle mennesker. De har brug at blive mindet om, at du findes, og hvordan du kan fjerne deres smerter (ønsker eller behov). Du har nogensinde modtaget mail fra en virksomhed, og besluttede at gemmer den, så du kunne “tjekke dem senere?” Så du opdage, at stykke af mail i din “to do” stable måneder senere og indse du aldrig kontaktet dem. Dine kunder gøre det også. Du er nødt til at minde dem om. Ofte.
Kundeloyalitet er ikke raketvidenskab. Men det tager konsekvent indsats. Over 90% af ejere af små virksomheder er at lade pengene gå ud af døren i deres forretning hver dag. Er du en af dem?

Brug retningslinjerne: Kan bruges i ethvert medium online eller off, der er opt-in. Ressource box skal indgå i aktiv link (online).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.